Ofte stilte spørsmål
Gadget Tracker - Administrator
Strekkodene er plastlaminerte og laget for utendørsbruk. Hvis du bruker en NFC (trådløs) brikke, tåler også disse utendørs bruk, og de kan festes og brukes på metall.
Vi anbefaler barcode 3 of 9, men støtter også diverse andre strekkoder. Ta kontakt med oss på kundeservice@develop.no eller 22 51 75 00 for mer informasjon.
Man må trykke igjen når knappen er klart blå. Først da sendes eposten med invitasjon. Når dialogboksen forsvinner fra skjermen er eposten faktisk sendt, så lenge den er på skjerm jobber løsningen med å sende.
Ja, verktøy du scanner må knyttes til en kategori. Hvis du nettopp har installert app’en, og ikke får lagret et scannet verktøy, er dette ofte fordi Administrator glemte å legge til en eller flere kategorier når løsningen ble etablert.
Nei, Develop leverer f.eks strekkoder eller NFC brikker som del av løsningen. Disse må festes til utstyret som så skal registreres. Hvis du allerede har merket utstyret ditt med strekkoder, QR koder eller trådløse NFC eller Bluetooth brikker, så bruker vi disse.
Hvis man med kode mener verktøyets idnummer i databasen, så er det mulig å endre på denne ja. Dette gjøres fra administrasjonssiden.
Ja, man kan sette en dato for et verktøy som viser hvor lenge det er allokert til en person eller et prosjekt, og på den måten kan synliggjøre hva som er tilgjengelig når. Se nærmere forklaring her.
Ja, man kan fra web allokere et verktøy til et prosjekt, akkurat som i app’en på telefon. Web løsningen er i utgangspunktet laget mer for lageransvarlig som ofte må gjøre mange allokeringer, i motsetning til telefon app’en som er laget for at den enkelte ansatte flytter egne verktøy fra seg selv til lager eller et prosjekt. Se nærmere forklaring her.
Ja, hvis du mister mye verktøy, eller bruker lang tid på å finne verktøy, kan Gadget Tracker hjelpe deg med økonomien.
Gadget Tracker har en database som holder orden på alt ditt utstyr, og hvor transaksjoner registreres i real tid. Samtidig vet vi at mange har et større lagerstyringssystem og trenger hyppigere oppdatering av hva som skjer på byggeplassen, i butikken osv. Dermed har vi laget løsningen slik at vi lett kan dele dataene i databasen med andre løsninger, og du fortsatt bruker den samme telefon appen for å holde orden på ditt utstyr.
Ja, ta kontakt med oss på epost på kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Når hele dialogboksen forsvinner fra skjermen er eposten sendt. Så lenge du ser dialogboksen jobber løsningen med å lage invitasjonen.
Du limer strekkoden/NFC brikken på verktøyet.
Det er ingen begrensing på antall telefoner, men prisen på abonnementet styres av antall brukere.
De lagres i Microsoft sin skybaserte løsning, Azure, region Nord Europa.
Du kan enten lage egne, eller så kan du bestille fra oss. Du kan kontakte oss via epost til kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Dataene som lagres er navn, epost og telefonnummer, i tillegg til transaksjonsdata om utstyr, inkludert posisjon.
Kun administratorer har tilgang til å legge til og fjerne brukere/ansatte.
Develop vil etablere dere som selskap, samt administratorbrukeren. Deretter må administrator etablere de andre brukerne, og lage minst 1 verktøykategori. Instruksjoner for administrator finnes her. Invitasjoner sendes da til brukerne og når de har etablert sitt passord kan løsningen tas i bruk. Brukerne må selvsagt huske å laste ned app fra Google Play eller App Store før app’en kan brukes på telefon. Viktig at administrator husker å lage minst en verktøykategori.
Prisen bestemmes av en trappetrinnsmodell basert på selskapets størrelse. Ta kontakt med Develop for mer informasjon, enten via epost til kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Du kan enten erstatte de med nye strekkoder/brikker du allerede har, eller så kan du bestille nye av Develop. Det nye serienummeret legges inn i dialogboksen for verktøyet.
Gadget Tracker er en softwareløsning som er utviklet for at en på enkleste måte skal ha kontroll på nødvendig utstyr. Les mer om Gadget Tracker her.
Vi bruker dataene til interne formål, se personvernerklæring her: Develops personvernerklæring. Dataene, slik som posisjon av verktøy, brukes også for å levere en løsning som er så god som mulig til kundene våre.
Ja, man kan søke etter verktøy, prosjekter eller i/på tvers av ulike kategorier.
Ja, det går an å gjøre en import av selskapets verktøy slik at det legger seg i databasen.
Ja, løsningen er utviklet i Norge.
Ja, Inventory Gadget Tracker kjører i Microsoft sin skytjeneste, Microsoft Azure.
Abonnementet til Inventory Gadget Tracker har en oppsigelsestid på 30 dager. Man sier opp når man ønsker det, og abonnementet løper ut den siste måneden man har betalt for.
Nei, men man må ha liste over ansatte.
Ja, administrator har rapportering for total beholdning av utstyr, hvem som har hentet ut utstyr og hvilke utstyr som er allokert til prosjekt. Det finnes også rapporteringsmuligheter for geografisk plassering nå og tidligere for alt utstyr, søkefunksjon på tvers av alt registrert utstyr og søkefunksjon basert på kategori. Se mer informasjon her.
Nei, du kan registrere så mange antall verktøy du ønsker.
Gadget Tracker - Telefonapp
Nei, men løsningen kan utvides til å inkludere RFID hvis behovet er der. Ta kontakt med Develop enten via epost til kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Inventory Gadget Tracker logger posisjonen på verktøyet når det utføres en transaksjon med et verktøy i app’en så lenge GPS er skrudd på. Dersom NFC (trådløs brikke) brukes, så oppdateres posisjonen når app’en fanger opp brikken.
Det er en app man må laste ned hvis man ønsker å scanne og spore utstyr.
Ja, verktøy du scanner må knyttes til en kategori. Hvis du nettopp har installert app’en, og ikke får lagret et scannet verktøy, er dette ofte fordi Administrator glemte å legge til en eller flere kategorier når løsningen ble etablert.
Nei. Man kan søke både på tvers, eller innad i kategoriene.
Gadget Tracker app’en bruker NFC (Near Field Communication) for trådløst å kunne lese koder. Dette krever at registreringsbrikken på utstyret er en NFC brikke. Hvis ikke må man ha en bar- eller QR kode som app’en kan lese. Develop skaffer brikker, med eller uten NFC, hvis du ønsker det.
Nei, Develop leverer f.eks strekkoder eller NFC brikker som del av løsningen. Disse må festes til utstyret som så skal registreres. Hvis du allerede har merket utstyret ditt med strekkoder, QR koder eller trådløse NFC eller Bluetooth brikker, så bruker vi disse.
Nei. Inventory Gadget Tracker er laget for å holde orden på posisjonen på utstyr og hvem som bruker eller er ansvarlig for det. Løsningen registrerer deg og din posisjon når du aktivt gjør en endring på et verktøy, for eksempel registrerer det over til en kollega. I tillegg lagrer løsningen posisjonsdata om et verktøy når en telefon er i kontakt med verktøyet, men da lagres ingen informasjon om eieren av telefonen, eller telefonen i seg selv.
Ja, men den personen må legge verktøyet til lager før du kan hente det ut.
Ja, det er mulig å legge et verktøy tilbake til lager.
Nei, en bruker kan ikke ta et verktøy som er i bruk av noen andre.
Etter registrering av nytt verktøy går appen tilbake til startsiden.
Når administrator har etablert deg som bruker får du en e-mail hvor du må endre ditt passord. Når dette er gjort laster du ned app fra Google Play eller App Store, og logger på med brukernavn og passord som nettopp etablert. App’en og løsningen er klar for bruk.
Appen er tilgjengelig både på norsk og engelsk.
Alt som har strekkode, QR eller NFC brikke kan scannes.
Nei, verken administrasjon eller app er tilgjengelig uten internett da løsningen er en ren skytjeneste.
Det må i så fall avtales nærmere med Develop. Kontakt oss enten på kundeservice@develop.no eller på telefon 22 51 75 00.
Nei, appen kan brukes av alle som ønsker det og som har behov for å holde kontroll på utstyr i sin bedrift.
Ja, for alle som har utstyr som kan merkes med strekkoder.
Nei, ikke i standardløsningen. Men det er noe vi enkelt kan bygge inn.
Nei det gjør den ikke, den er laget for å holde strømbruken så lav som mulig. Hvis man velger å bruke sporingsbrikker med Bluetooth vil de bruke mer strøm enn NFC eller bare strekkoder, men app’en er uansett laget for å bruke så lite som mulig.
Pepper i Resepsjonen - Administrator
For å kjøre resepsjonsløsningen på en Pepperrobot må man installere et program fra Softbank på en dedikert pc. Dette hjelper vi til med ved oppstart.
Man må logge på hvis man skal se oversikt over de som har sjekket inn. Dette gjøres fra administrasjonssiden.
Ja, løsningen må integreres med Exchange server hvis en ønsker oppslag i kalender.
Develop’s resepsjonsløsning kan brukes mot Ipad eller annen type maskin som kan vise web sider. Da blir alt som har med roboten Pepper å gjøre fjernet fordi all kommunikasjon med besøkende foregår med skjerm og tastatur. Kontakt oss for mer informasjon om dette.
Ja, man kan ha flere roboter stående i resepsjonen om man ønsker det.
Ja, sms integrasjon kan bestilles som ekstra funksjonalitet.
Ja, ta kontakt med oss på epost på kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Ja, så lenge vi har tilgang til listen går det fint.
Dette gjøres i nettsiden til administrator. Enten kan man bruke AD eller lignende til å hente inn og laste opp en csv fil, eller så kan man legge til en og en ansatt manuelt.
Normal leveringstid på en Pepperrobot fra Softbank er 4 uker. Develop trenger en uke på å sette opp løsningen. Kontakt oss på kundeservice@develop.no eller 22 51 75 00 for mer informasjon.
De lagres i IBM sin skybaserte løsning, IBM Cloud.
I standardløsningen sendes det epost ved innsjekk. Etter to timer kommer det påminnelse om utsjekk, og ved slutten av dagen sendes det en oppsummering der de som ikke er sjekket ut blir listet opp. Dette kan tilpasses ved behov.
Kun administratorer har tilgang til å legge til og fjerne brukere/ansatte.
Informasjonen som skrives inn på skjermen til Pepper blir lagret, i tillegg til tidspunkt for innsjekk og utsjekk. Minimalt må man fylle ut navnet på den man skal besøke, i tillegg til sitt eget navn og epost.
Prisen på en Pepperrobot er styrt av Softbank Robotics, men du kan ta kontakt med oss via epost til kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00, så vil vi hjelpe deg.
Prisen bestemmes av en trappetrinnsmodell. Ta kontakt med Develop for mer informasjon, enten via epost til kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Pepper i Resepsjonen er en softwareløsning der roboten Pepper tar imot dine besøkende og ansatte på en hyggelig og profesjonell måte, samtidig som at du har full oversikt over avtaler i bedriften og hvem som befinner seg i bygningen. Du kan lese mer om Pepper i Resepsjonen her.
Vi bruker dataene til internt formål, se personvernerklæring her: Develops personvernerklæring. Dataene, slik som innsjekking av nye besøkende, brukes også til å gjøre løsningen så god som mulig for våre kunder.
Ja, administrator har mulighet for å søke på besøkende som har sjekket inn tidligere.
Nei, resepsjonsløsningen er avhengig av internett. Dette er fordi roboten gjør ulike operasjoner mot skytjenesten bak, slik som å sende informasjon om den besøkende til databasen, eller å motta oppslaget i den ansattes kalender.
Ja, resepsjonsløsningen er utviklet i Norge.
Pepper i Resepsjonen er en hybrid løsning. En del av koden er installert på Pepper, mens databasen som håndterer all informasjon ligger lagret IBM sin skytjeneste, IBM Cloud.
Pepper i Resepsjonen - For besøkende
Nei, ikke i standardløsningen.
Man kan snakke til Pepper når øynene hans blinker blått.
Ja, dette kan bestilles som ekstra funksjonalitet.
Ja, roboten kan snakke. De tilgjengelige språkene er norsk, engelsk og andre språk tilgjengelig hos Softbank Robotics.
Ja, hvis det er hensiktsmessig. Det er ikke en del av standarden.
Ja, dette kan justeres ved ønske.
Løsningen er tilgjengelig på norsk og engelsk, i tillegg til andre språk som støttes av Softbank.
Pepper er en humanoid robot som produseres av det japanske selskapet SoftBank Robotics. Du kan lese mer om Pepper og hva vi har brukt han til her.
Ja, kundene våre kan bestille mer funksjonalitet til løsningen.