Ofte stilte spørsmål
Pepper i Resepsjonen - Administrator
For å kjøre resepsjonsløsningen på en Pepperrobot må man installere et program fra Softbank på en dedikert pc. Dette hjelper vi til med ved oppstart.
Man må logge på hvis man skal se oversikt over de som har sjekket inn. Dette gjøres fra administrasjonssiden.
Ja, løsningen må integreres med Exchange server hvis en ønsker oppslag i kalender.
Develop’s resepsjonsløsning kan brukes mot Ipad eller annen type maskin som kan vise web sider. Da blir alt som har med roboten Pepper å gjøre fjernet fordi all kommunikasjon med besøkende foregår med skjerm og tastatur. Kontakt oss for mer informasjon om dette.
Ja, man kan ha flere roboter stående i resepsjonen om man ønsker det.
Ja, sms integrasjon kan bestilles som ekstra funksjonalitet.
Ja, ta kontakt med oss på epost på kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Ja, så lenge vi har tilgang til listen går det fint.
Dette gjøres i nettsiden til administrator. Enten kan man bruke AD eller lignende til å hente inn og laste opp en csv fil, eller så kan man legge til en og en ansatt manuelt.
Normal leveringstid på en Pepperrobot fra Softbank er 4 uker. Develop trenger en uke på å sette opp løsningen. Kontakt oss på kundeservice@develop.no eller 22 51 75 00 for mer informasjon.
De lagres i IBM sin skybaserte løsning, IBM Cloud.
I standardløsningen sendes det epost ved innsjekk. Etter to timer kommer det påminnelse om utsjekk, og ved slutten av dagen sendes det en oppsummering der de som ikke er sjekket ut blir listet opp. Dette kan tilpasses ved behov.
Informasjonen som skrives inn på skjermen til Pepper blir lagret, i tillegg til tidspunkt for innsjekk og utsjekk. Minimalt må man fylle ut navnet på den man skal besøke, i tillegg til sitt eget navn og epost.
Prisen på en Pepperrobot er styrt av Softbank Robotics, men du kan ta kontakt med oss via epost til kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00, så vil vi hjelpe deg.
Prisen bestemmes av en trappetrinnsmodell. Ta kontakt med Develop for mer informasjon, enten via epost til kundeservice@develop.no eller ring 22 51 75 00.
Pepper i Resepsjonen er en softwareløsning der roboten Pepper tar imot dine besøkende og ansatte på en hyggelig og profesjonell måte, samtidig som at du har full oversikt over avtaler i bedriften og hvem som befinner seg i bygningen. Du kan lese mer om Pepper i Resepsjonen her.
Vi bruker dataene til internt formål, se personvernerklæring her: Develops personvernerklæring. Dataene, slik som innsjekking av nye besøkende, brukes også til å gjøre løsningen så god som mulig for våre kunder.
Ja, administrator har mulighet for å søke på besøkende som har sjekket inn tidligere.
Nei, resepsjonsløsningen er avhengig av internett. Dette er fordi roboten gjør ulike operasjoner mot skytjenesten bak, slik som å sende informasjon om den besøkende til databasen, eller å motta oppslaget i den ansattes kalender.
Ja, resepsjonsløsningen er utviklet i Norge.
Pepper i Resepsjonen er en hybrid løsning. En del av koden er installert på Pepper, mens databasen som håndterer all informasjon ligger lagret IBM sin skytjeneste, IBM Cloud.
Pepper i Resepsjonen - For besøkende
Nei, ikke i standardløsningen.
Man kan snakke til Pepper når øynene hans blinker blått.
Ja, dette kan bestilles som ekstra funksjonalitet.
Ja, roboten kan snakke. De tilgjengelige språkene er norsk, engelsk og andre språk tilgjengelig hos Softbank Robotics.
Ja, hvis det er hensiktsmessig. Det er ikke en del av standarden.
Ja, dette kan justeres ved ønske.
Løsningen er tilgjengelig på norsk og engelsk, i tillegg til andre språk som støttes av Softbank.
Pepper er en humanoid robot som produseres av det japanske selskapet SoftBank Robotics. Du kan lese mer om Pepper og hva vi har brukt han til her.
Ja, kundene våre kan bestille mer funksjonalitet til løsningen.